انجام پایان نامه دکتری کامپیوتر نرم افزار | انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر نرم افزار

انجام پایان نامه دکتری کامپیوتر نرم افزار | انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر نرم افزار

مقدمه

در انجام پايان نامه کامپیوتر نرم افزار حاضر، لزوم استفاده از اطلاعات زمينه در سيستم هاي پيشنهاد دهنده در تجارت سيار مطرح شد. در همين راستا به بررسي و معرفي مفاهيم تجارت سيار، سيستم هاي پيشنهاد دهنده و زمينه به طور جداگانه پرداخته شد. کار هاي انجام شده در زمينه سيستم هاي پيشنهاد دهنده سيار، بيان شدند و پس از آن به ارائه يک روش جديد براي پيشنهاد دهي در اين سيستم ها پرداخته شد. روش ارائه شده يک روش چند بعدي در فضايي چند بعدي شامل ابعاد کاربر، محصول و ابعاد زمينه اي است. روش چند بعدي ارائه شده، شامل سه مرحله به شکل زير مي باشد:
(4)    شناسايي زمينه هاي مشابه از طريق شناسايي الگوی مصرف کاربران در شرايط زمينه اي متفاوت.
(5)    ايجاد فضاي جديد پيشنهاد دهي دو بعدي امتيازات با استفاده از نتايج مرحله قبل.
(6)    اعمال الگوريتم پيشنهاد دهي در فضاي دوبعدي بدست آمده.
ارزيابي روش با استفاده از داده هاي يک سيستم پيشنهاد-دهنده سيار محصولات غذايي با توجه به شرايط زمينه اي و مقايسه نتايج حاصله از اجراي روش با نتايج روش دو بعدي و بدون در نظر گرفتن داده هاي زمينه اي  انجام گرفته است. بهبود مناسب نتايج، لزوم استفاده از اطلاعات زمينه را در سيستم هاي پيشنهاد دهنده سيار آشکار مي سازد. علاوه بر اين، مهمترين مزيت روش ارائه شده نسبت به روش هاي قبلي  پيشنهاد دهي که در فضاي چند بعدي ارائه شده اند، در استفاده از حداکثر داده هاي مرتبط با توجه به زمينه در طي فرايند تبديل فضاي چند بعدي به  
فضاي دو بعدي است.  روش هايي که تا به حال به منظورکاهش فضا استفاده شده اند عبارتند از  استفاده از دو عمليات انتخاب و به دنبال آن عمليات برش. يعنی ابتدا با توجه به زمينه اي که کاربر در آن قرار دارد، داده هايي از ميان مجموعه داده ها انتخاب مي شوند که زمينه يکسانی با زمينه فعلی کاربر داشته-باشند و پس از آن به کمک عمليات برش ساير ابعاد حذف مي شوند تا از مکعب امتيازات به جدول دو بعدی داده ها برسيم. اما هميشه رابطه اي که به اين طريق بدست مي آيد، کامل و داراي تمام امتيازات موردنياز نيست و در نتيجه به شيوه هاي کلي تري براي کاهش فضاي n – بعدي به 2- بعدي نياز است تا علاوه بر زمينه t، زمينه S t که معرف بخش هاي مرتبط با t است نيز انتخاب شود. به کار بردن يک شيوه کلي تر يکي از موارد مورد توجه در اين تحقيق بوده است. در حقيقت با  اجراي مرحله يک روش ارائه شده، سعي شده است که تمامي زمينه هاي شبيه با زمينه ورودي سيستم و در نتيجه داده هاي مرتبط با داده هاي زمينه فعلي علاوه بر داده هاي موجود در آن زمينه براي اجراي عمليات پيشنهاد دهي انتخاب شوند. 
از اين تحقيق، مقاله اي در کنفرانس WORLDCOMP’09 پذيرفته و در مجموعه مقالات اين کنفرانس به چاپ رسيده-است[75]. همچنين مقاله اي نيز در مجله IJCSIS، جولاي 2009 به چاپ رسيده است[76]. مقاله اي نيز در کنفرانس شهر الکترونيکي، ارديبهشت 1388، تهران، ارائه و در مجموعه مقالات کنفرانس به چاپ رسيده است[77].

7-2 راهکار هايی برای انجام پایان نامه دکتری کامپیوتر نرم افزار و همچنین انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر نرم افزار آينده

در اين بخش براساس نتايج حاصل از انجام پایان نامه حاضر، پيشنهادهائي براي ادامه کار ارائه مي شود:
•    روش ارائه شده علي رغم ارائه نتايج مناسب همچنان قابليت تکميل شدن را داراست. به عنوان مثال همه سيستم هاي پيشنهاد دهنده با مشکل کمبود و يا نبود داده ها در ابتداي شروع به کار روبرو هستند. اين مشکلات به طور کامل در فصل چهارم شرح داده شده است. چنين مشکلاتي در صورت اضافه شدن کاربر و يا کالايي جديد به سيستم هم ممکن است بروز کند. روش ارائه شده را مي توان براي پوشش و حل اين مشکلات، بسط داده و تکميل کرد.
•    از آنجا که سيستم هاي پيشنهاد دهنده سيار آگاه از زمينه، يک موضوع نوين تحقيقاتي است، بايد همچنان ارائه روش هاي بهتر و کاملتر در اين حوزه مورد توجه قرار گيرد. مجموعه روش هايي که براي فضاي چند بعدي داده ها ارائه مي شوند و با نام روش هاي چند بعدي شناخته مي شوند،  را به مي توان در سه دسته مبتني بر حافظه، مبتني بر مدل، مبتني بر کاهش فضا، قرار داد، که به خصوص هنوز کار چنداني در زمينه روش هاي مبتني-بر مدل و روش هاي مبتني بر حافظه بدون نياز به کاهش ابعاد دامنه، در فضاي چند بعدي انجام نگرفته است.
•    اگر چه صحبت از تاثير اطلاعات زمينه اي بر روي خروجي سيستم هاي پيشنهاد دهنده در تجارت سيار است، اما تشخيص اينکه در چه سيستمي، کدام پارامتر هاي زمينه-اي تاثير گذار هستند، خود يکي از زير مساله هاي مهم در اين سيستم ها است که هنوز روشي براي آن ارائه نشده است. به عنوان مثال، پارامتر زمينه اي آب و هوا ممکن است در يک سيستم پيشنهاد دهنده خاص تاثير گذار بوده و در سيستم پيشنهاد دهنده ديگري، بر روي خروجي سيستم تاثير گذار نباشد. تا به امروز انتخاب پارامتر هاي زمينه اي تاثير گذار در تحقيقات انجام-گرفته اين حوزه، به صورت تجربي انجام گرفته است.

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه دکتری کامپیوتر نرم افزار و یا انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر نرم افزار با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۱۰/۰۵
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

در راستای آموزش انجام پایان نامه مشاوره خانواده در این بخش نمونه نتیجه گیری پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۱
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه برنامه ریزی و رفاه اجتماعی را می توان با داتشن نمونه کار به راحت [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۰
|
سینا
نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

پذیرش مقاله به معنای قبول شدن و منتشر شدن آن در یک نشریه علمی یا کنفرانس مورد قبو [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۹
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب